January 9, 2014

Fast Dry Top Coats - Seche Vite vs. Essie Good to Go

"Ne mogu da namažem sama nokte, jer uvek udarim o sto i pokvarim manikir" ili "Ti i ti lakovi su obično bacanje para - traju mi pola sata/dana". Onda sledi moje pitanje: "Da li koristiš nadlak/top coat?" i obično sledi odgovor: "Ne, a šta je to?" ili "Da stavim još jedan sloj posle laka, ma nema šanse i ovo je previše!" 

Bez obzira na to da li kupujete jeftinije ili skuplje lakove bez dobrog brzosušećeg nadlaka teško možete da prođete bez oštećenja laka i da produžite trajnost manikira. Zato ovaj članak posvećujem poređenju dva poznata brzosušeća nadlaka iz srednje cenovne kategorije koje koristim već duže vreme.


Seche Vite Dry Fast Top Coat vs. Essie Good to Go Rapid Dry Top Coat

Za početak tri zlatna pravila upotrebu brzosušećih nadlakova:

1) "Manje je više" - mažite nadlak u što TANJEM sloju, ocedite četkicu ukoliko je potrebno kako biste izbegli krzanje i stvaranje neželjenih balončića koji se stvaraju između predebelih slojeva laka.

2) Obložite ivice - prevucite nadlak preko celog nokta od korena do vrha i preko ivice kako se lak ne bi povlačio. 

3) Ne pokušavajte da razredite nadlak acetonom, već razređivačem kada primetite prve znake zgušnjavanja, jer gusti nadlak često izazove neželjeno povlačenje laka. Još uvek nisam srela nadlak koji može da se iskoristi do kraja bez razređivanja. 

A sada neke specifičnosti:

SECHE VITE Dry Fast Top Coat


Seche Vite Dry Fast Top Coat

Seche Vite je možda i najpoznatiji brzosušeći nadlak na svetu. I stvarno nijedan nadlak ne suši tako brzo kao on. Lepo "ispegla" lak, a za već 5 minuta lak je skoro suv, a za 10 potpuno zacementiran. Kada je žurba u pitanju Seche Vite nema zamenu. :) Ovaj nadlak daje odličan sjaj, a u kombinaciji sa nekim lakovima (uglavnom jelly/sorbet i crelly završnice) čak i plastičan ili gelasti izgled kojim su neki oduševljeni, a opet nekima nije po ukusu. 


Sastojci Seche Vite DFTC
Negativna strana je veoma jak miris koji podseća na lepak ili farbu, ali na koji se brzo navikne - SVE ZA BRZO SUŠENJE. :) Ali najveća NO-NO stavka kod ovog nadlaka su štetni sastojci koji verovarno i doprinose tom "miomirisu". Iako se proizvođači lakova utrkuju oko isticanja da su 3-free i čak 5-free Seche Vite Dry Fast Top Coat još uvek sadrži toluen. Seche Vite se stavlja neposredno nakon mazanja poslednjeg sloja laka u boji dok je još uvek vlažan. Čak i proizvođač ne preporučuje upotrebu ovog nadlaka na suv lak ili za osvežavanje manikira nakon nekoliko dana, jer može doći do krzanja. Četkica je malo uža, ali nanošenje ipak nije komplikovano.



Ono što sam primetila posle dužeg korišćenja jeste da najviše volim da koristim Seche sa kremastim lakovima, a najmanje sa šimerastim, jer ne volim plastičan izgled na njima. Seche ponekad može da povuče lak naročito ako je potrošeno više od pola bočice - tada je najbolje dodati nekoliko kapi razređivača. Takođe, ovaj nadlak nije baš sjajan za saradnju sa HE (High-End) lakovima koji su uglavnom 5-free, jednostavno nisu kompatibilni. Seche Vite dolazi u standardnom pakovanju od 14 ml (489 din) i velikom pakovanju sa 14 ml + 118 ml (1,821 din). Može se kupiti u radnjama Alexandar Cosmetics ili kod njihovih distributera.

ESSIE GOOD TO GO Rapid Dry Top Coat


Essie Good to Go Rapid Dry Top Coat
Essie Good to Go (ili spremna za polazak :-)) je još jedan od najhvaljenijih brzosušećih nadlakova. Trenutno trošim treću bočicu ovog nadlaka i mogu da kažem da sam zadovoljna njegovim performansama jer lak produžava trajnost manikira (opet ako se ne maže u predebelim slojevima!) i daje visok sjaj. Iako daje odličan sjaj, efekat nije toliko plastičan kao kod Seche Vite-a. Mada često menjam lak, tokom praznika sam još jednom testirala ovaj nadlak i izdržao je bez problema 4 dana. Vreme sušenja je nešto duže nego kod Seche Vite-a i traje oko 10-15 min, ali nakon toga lak je takođe potpuno suv i nema opasnosti od oštećenja.


Sastojci Essie Good to Go
Good to Go ne sadrži ozloglašene sastojke - toluen, dibutil ptalat ni formaldehid što je veliki plus. Četkica mi se isto dopada jer široka, pa se nadlak može naneti na ceo nokat u jednom potezu. Negativna strana je to što nadlak počne da se zgušnjava nakon malo manje od 2/3 bočice, ali je nekoliko kapi razređivača dovoljno za osvežavanje. Ovaj nadlak koristim sa skoro svim lakovima bez obzira na cenovnu kategoriju, sa izuzetkom šimerastih HE lakova za koje koristim uglavnom Chanel Extreme Shine Nail Lacquer.


Essie nadlakovi se mogu kupiti u Lilly i DM drogerijama po ceni od 999 dinara za bočicu od 13,5 ml. Često se mogu naći i po cenama nižim za 20-33% prilikom naizmeničnih popusta u navedenim drogerijama ili prilikom akcija 2+1 gratis.



Zaključak: moj favorit je ipak Essie Good to Go iz nekoliko razloga - vreme sušenja je nešto duže od onog kod Seche Vite-a, ali ipak veoma prihvatljivo - do 15-ak minuta, ali lak ne sadrži štetne sastojke (bolje da ne navodim štetna dejstva, jer verujem u autosugestiju :-)), daje lep sjaj i produžava trajnost manikira ukoliko se mažu tanji slojevi. Lak se uspešno može koristiti i za osvežavanje manikira. Brzina zgušnjavanja laka u bočici je skoro ista kao kod Seche Vite-a. 

Na kraju, kako vreme prolazi sve mi je bitniji sastav kozmetičkih proizvoda, pa se sve češće opredelim za što prirodnije i kvalitetnije proizvode čak i ako je cena nešto viša. 

Da li ste već imali prilike da probate neki od ova dva brzosušeća nadlaka i kakva su vaša iskustva? :)

18 comments:

  1. GTG nisam probala jer trenutno imam zalihu raznih nadlakova, ali svakako mi je na listi za isprobavanje, posebno posle ovakvog prikaza. SV sam potrošila jednu bočicu i nemam nameru da ga kupujem ponovo dok mogu da nabavim TS i Cult Nails Wicked Fast.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj GTG kad budeš u prilici. :) Ja planiram da isprobam još neke u skorije vreme posebno Nails Inc Caviar TC i Sally Hansen,

      Delete
  2. Unatoč toulenu, meni je Seche najbolji ♥
    i meni se čak sviđa onaj njegov miris (ali ja sam čudna) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, znam nema zamenu kada je žurba u pitanju, a to je često. ;)

      Delete
  3. Nisam koristila do sada ni 1. ni 2.. Citala sam dosta toga dobrog o Golden Rose, da li si ga probala? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čula sam i ja dobre komentare, ali nisam imala još uvek priliku da probam.

      Delete
  4. Essie nikada nisam uzimala u obzir, mada opet ja nisam zagrizena lakoholicarka. :) Sada moram da guglam stetna dejstva Seche-a. :D P.S. Fotografije su predivne!

    ReplyDelete
  5. Ja sam od Seche-a odustala zbog tih sastojaka, i sad koristim Essence BTGN i zadovoljna sam. Za sad mi ne povlaci lak, a brzo osusi. :)
    Essie nisam probala.

    Odlican post. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni je novi High Gloss sasvim ok, pogotovo za tu cenu. :) Hvala ti puno. :-**

      Delete
  6. I ja volim da koristim Seche samo preko kremastih lakova. Ne dopada mi se smrad i plasticni sjaj, necu ga ponovo uzimati.

    Good To Go mi je sad sigurno u planu za isprobavanje, nakon sto potrosim zalihe brzosusecih nadlakova.

    Najdrazi mi je Seventeen Fast Finish, izmedju ostalog i zato sto se moze potrositi do kraja bez razredjivanja, ali se do njega sada tesko dolazi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Šou, svi imamo neke zalihe. :) Nisam probala Seventeen, ali ako se može potrošiti do kraja bez razređivanja onda stvarno vredi probati.

      Delete
  7. Ja sam upravo zbog tvojih preporuka na Ani kupila Essie GtoG :)

    Meni je Essie OK. Koriscenja SV sam spontano svela na minimum upravo zbog te negativne sugestije o losem sastavu.

    Srecno sa blogovanjem! Tesko je samo biti strpljiv izmedju post-ova :D

    ReplyDelete
  8. Baš mi je drago da ti se dopada. I hvala puno, trudim se da budem redovna. :-)

    ReplyDelete
  9. Ja bih ti kao alternativu SVu preporucila Essence TS. Ja ga cak i vise volim, a nema onaj zagusujuci toluen.

    ReplyDelete
  10. seche sam kupila jednom i vise nikad. odvratan. lak se skida samo ga zgulim sa nokta. good to go sam kupila puno puta i jedan je od najboljih mada sto me nervira kod svih top coatova je da se na pola bocice redovno zgusnu i pretvore skoro pa u gumu. ovde na seche pise zalepljeno da moze da osteti fetus to po zakonu moraju da stave kao upozorenje.

    ReplyDelete
  11. Izvini ako je pitanje off, da li china glaze lakovi imaju te stetne sastojke koje ima seche vite?
    Hvala :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. CG je 3-free i njihovi lakovi ne sadrže toluen, DBP ni formaldehid. To su "black label" odnosno lakovi sa crnom nalepnicom dole gde piše naziv laka, ranije su bili "white label" dok nisu izbacili te štetne sastojke, ali pretpostavljam da se takvi lakovi više ne mogu kupiti kod nas.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...